melonbed1241
Melonbedet midt i gravearbejdet

I dag har jeg gravet melonbedet. Jeg forkæler mine frilandsmeloner med en rende med frisk hestegødning, dækker med den opgravede jord og øverst lægger jeg plastsækkene jeg fik gødningen i.
Det højre bed er den gravede rende, hvor man kan se hestegødningen og jorddækningen. Den venstre er dækket med opskårne plastsække og forbundne lægter, så plasten ikke blæser væk.
I dette bed varmes jorden betydeligt, og melonerne får et godt spisekammer under rødderne. Jeg forventer at udplante melonerne når vi får en varm periode mellem grundlovsdag og sct.Hans.

melon1251
Melonplanter Cucumis melo Farthest North melon mix

De små melonplanter står og venter i drivhuset. Det er på tide at jeg potter dem om, så det må jeg hellere få gjort i morgen.

Det er ikke en sort, men en blanding af sorter, der har krydset med hinanden. Ideen er at udvælge planter der klarer sig bedre end gennemsnittet, om dermed få en usædvanlig hårdfør melonsort.

Se melonhøsten sidste år