garlic1369
Grethe, uden sortsnavn Allium sativum

I dag høstede jeg de første hvidløg. Det er nok den varme tørre periode der har fremskyndet høsten.
Grethe er et flettehvidløg uden sortsnavn, fra supermarked via kollega Grethe. Et hvidløg af meget fin hvid farve. Størrelsen er middel, der er dog et hvidløg der er værd at dyrke, særligt hvis man ønsker at flette en ranke med rent hvide hvidløg. Det plejer at holde til ind i januar. Dyrket i haven siden 2004.

garlic1372
Lorz Italian Allium sativum,
er stadig meget klein og dårligt udviklet. Det var tredje dyrkningssæson, og da den aldrig rigtigt har udviklet sig, er den lagt på køkkenbordet. Den er hermed opgivet efter tre år i haven.

garlic1370
Hanoi, uden sortsnavn Allium sativum
Et meget lille hvidløg jeg fik tilsendt sidste år, hjembragt fra Hanoi i Vietnam af en dansk turist. Feddene har udviklet sig til enkeltfedshvidløg. Første år i haven.

garlic1371
Frøposen, uden sortsnavn Allium sativum
Jeg fik nogle yngleknopper sidste år af en frøsamler, der i sin tid købte klonen hos Frøposen. Jeg har endnu ikke fundet frem til klonens navn. De er nu blevet til enkeltfedshvidløg. Første år i haven.

garlic1373
Bodils kinesisk, uden sortsnavn Allium sativum
Fremdyrket af ganske små yngleknopper, derfor er enkeltfedshvidløgene også små, ja ikke større end yngleknopperne på mange andre sorter. Første år i haven.

Se mine hvidløgssorter 2007