DSCN3786
Dagliljekronblad haglet ned på jorden

I går havde det haglet lige før jeg kom hjem fra arbejde. Det var store hagl, og mange, så jeg hentede straks mit kamera. Nogle af dagliljens blomster var haglet i stykker – det så ret flot ud.

DSCN3785
Hvidløg og hagl

Hvidløgene fik ikke skader på bladene, de så bare lidt vinterlige ud🙂

DSCN3784
Artiskokblad med haglskade

De store artiskokblade fik mange skader, jeg tror dog ikke det får nogen betydning for høsten.

DSCN3781
Salat med haglskade

Salaten fik nok de værste skader, men mon ikke de også vokser sig fra det.

DSCN3779
Melonspire og hagl

Mest bekymret er jeg for melonspirerne. De blev sået grundlovsdag, 5. juni, med udsigt til en varm periode. Det blev dog så koldt i vejret, at vi måtte tænde for radiatorerne inde i huset. De få spirer der er på vej op fandt jeg så puttet med is! Høster jeg nogle frilandsmeloner i år, så er det et lille mirakel. Da vil mit melonavlsprojekt være godt på vej.

DSCN3780
Gran og hagl

Flot så haglene også ud ved foden af den klippede rødgran. Alt i alt var dette haglvejr en stor oplevelse.


Flattr this